Dagens ridpass!

Red på banan idag. Hade mina nya röda lindor ifrån Showmaster och en bra matchad outfit. Duggade lite till en början men sen gick det över i snö och mera regn vilket resulterade i att vi blev helt dyngsura! Hemskt!
Han var pigg och hade ganska mycket energi men jag kunde ta tillvara på det väldigt bra trots omständigheterna. Jobbade mycket i skritt idag och gjorde mycket halter och ryggade mycket. Han var lite knäpp och sparkade och reste sig i början men han la ner sen. Bockade lite och så men la som sagt ner. Fokuserade även mycket på lydnaden och vi tvärade ganska mycket.
Han var riktigt fin ett tag men i slutet av passet gick det väl mindre bra. Han reste sig och bockade och jag var nära att flyga av mååånga gånger. Sen kom Amanda ut och hjälpte mig och då gick det stundtals bättre men han var galen! De skulle gå och hämta Lotta men då kom Karin och hjälpte mig och då gick det mycket bättre!
Sen gick Karin in och jag skulle börja avsluta eftersom han lyssnade så pass bra. Då fick han en knäpp och bockade samtidigt som han kastade sig åt sidan. Jag landade på marken och slog i svanskotan ganska rejält. Men grejen var ju den att jag var själv och det var bara tur att Jenny Björn och Malin var vid parkeringen så de kunde hjälpa mig.
Jag brukar faktiskt aldrig ligga kvar när jag ramlar av men jag kunde inte röra mig! Hamlet stod och putta på mig och undrade väl vad jag gjorde på marken. Satt i alla fall upp igen och travade av och då skötte han sig... Känns så typiskt men då var ju det avklarat i alla fall!
Gör lite ont nu men vad tusan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu