Torsdagens ridpass

Red lite dressyr i ridhuset med Emma och Pari.

Han hade ju vilat i typ 3 dagar så jag tog det lite lugnt och körde inte på stenhårt.
Började med att "rida fram" på lite längre tygel men det gick ju typ sisådär så det blev korta tyglarna relativt fort i alla fall.
Han var jättelydig för skänkeln och mellandelen så det blev inte så mycket jobb med det.
Tränade mycket på övergångar och försökte göra lite skänkelvikningar i skritten men ahn var liite för pigg så det slutade med att en skitsur häst hoppade på stället och ville inte alls som jag ville, men jag fick egenom några relativr bra skänkelvikningar i alla fall. Lät honom galoppera någon minut för att sedan gå över till övergångarna och mer böjning osv. När han fick galoppa lite gick även skänkelvikningarna lite bättre.
Gjorde 3 serpentinbågar men övergångar på medellinjen och det gick bra, förutom när han ville gå iväg och inte göra alls som jag ville. Vi hade lite svårt med börjningarna men det blev bättre mot slutet. Då kunde jag länga och korta hans skritt bara men hjälp av mellandelen och höfterna! Bra jobbat hästen!



Red även med mitt nya svarta Sharpman schabrak :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu