Dagens Ridpass!

Red idag dressyrgrupp på Kasper.

Hade nya tränset, benlindorna och schabraket. Han passade jättebra i det faktiskt. Det var bra!

Mycket skänkelvikning idag. Jättebra enligt mig.
Han var stading och inte alls flaxig utan riktigt tevlig. Jag gillar när han är sån!

Ridit det bästa jag gjort på länge och koncentrerade mig bara på mig själv typ.

Han var lite seg i början och lyssnade inte riktigt på mig men det blev bättre mot slutet. Han scvungade på riktigt bra där ett tag och jag tyckte verkligen att han var härlig. Det är skönt att vi kunde sluta på ett bra sätt och börja bra även den här gången för förra gången gick det ju inte alls. Men är riktigt riktigt nöjd.

Skänkelvikningarna gick bättre undan för höger skänkel än för vänster skänkel. Lite frustrerande att det inte gick egenom men han kanska har lite svårt för just vänster inte vet jag men det gick inte lika bra åt vänster i alla fall.

Gjorde även skänkelvikningar i galoppen på diagonalen. Undan för vänster skänkel vid K körde vi lite rodeo och skulle inte alls! Bockjade sparkade och var jättetjafsig. Orkade inte en fatta galopp när han "retats" färdigt. Det är ju så typiskt Kasper att göra så också. Även det frustrerande.

Är ändå supernöjd och glad. Måste varit dom nya grejerna. Eller? ;)

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

söt häst :)

2011-03-05 @ 22:48:02
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu