Porthos

Hej alla!
Tänkte skriva ett inlägg om Porthos,Poppe.

Poppe är en häst på 165 som jag ride två gånger i veckan.
Just nu har Poppe varit skadad men vi ska precis sätta igång honom. Han är nog den mysigaste hästen jag har träffat och är alltid glad och snäll. I onsdags när jag skulle ta in honom så ropade jag bara på honom och han kom:') Så har aldrig en häst gjort förut typ. Men han är urcharmig och en häst som är trevlig.
Han är 7 år och inte tävlad såp mycket vad jag vet innan. Karin har tävlat honom i dressyr några gånger och senast kom hon 4:a.
Han är lite seg ibland men han har börjat bli lite piggare nu. lite fjantig och töntig när vi rider i skogen men jag är van så att det är lugnt!
Det var tänkt att jag skulle varit med och hoppat på KM men eftersom Poppe var halt så var det inte aktuellt tyvärr. Men jag kanske ska åka och hoppa på VRF men det är inget bestämt än då vi inte vet om han är helt frisk då.
Jo hältan berodde tydligen på svaga sulor. Han får lätt småsår i sulan som då kan göra väldigt ont. Så nu har han extra sulor på alla dom fyra benen och vi hoppas att det hjälper.

Men alla älskar Poppe just för att han är så himla snäll. När småbarnen i staööet ser att jag står och borstar på Poppe så vill dom alltid komma och klappa. Även om man är ute och går i skogen vill dom komma fram.
Men det här är nog den mest mysiga och härliga hästen som jag träffat asså! Och jag har sett många!
Men jag hoppas att han fortsätter att vara glad och att han inte påverkas av att han står på en ridskola med massa springade barn omkring sig hela dagarna.
Jag hoppas att Poppe blir frisk snart så att det även kan bli lite ridbilder.
Kramiz
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu