9 januari- Hoppträning



Hoppträning på ponnyn idag:)

Red först lite dressyr som uppvärmning och hon var fin i formen och ganske mjuk. Gjorde typ´lite lydnad i galoppen typ stannade vid e osv. Ibörjar olyssnade hon inte alls men efter ett tag när jag visade att det var jag som bestämde så gick det super:)

Hoppade en liten båge på långsidan:) Kuligt tycke vi eftersom vi inte hade hoppat på så länge. Ett räcke och en oxer. Först som uppvärmning hoppade vi ca 70. Det gick super. Först fattade hon typ inte att det var hoppning vi höll på med sen fattade hon och hoppade glatt. Sen när vi hade kommit på bågen höjde vi räcket till kanske 75-80com och oxern till typ 95-1 meter. Det var kuligt att hoppa så högt för hon hoppar mkt bättre då.

När jag hade hoppat färdigt red jag lite avslutande dressyr. Hon var superduper fin och trampade på bra. Stadig var hon oxå ända tills vi bytte varv:P
Duktig att lasta alltså en kanondag:)<333



Kommentarer
Postat av: sofie

villken fin häst:)

2010-01-14 @ 06:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu