Du är alldeles för underbar! ♥

Dressyrtränade för Linda Melin igår. Jag hade uns på känslan! Han hjälpte mig att kunna rida på rätt sätt genom att vara medgörlig och effektiv. När han tyckte det var jobbigt, t.ex. att slänga upp huvudet i övergången galopp-trav, så kunde jag lösa det själv utan att det tog en kvart.
Han var väldigt positiv till arbete och lyssnade på vad det var jag ville. Han fjantade inte omkring och skyggade för Linda i hörnet så många gånger som han brukar utan han lät mig göra mitt jobb och vi jobbade som ett team. Vi har inte dressyrtränat så här bra någon gång innan och det känns så skönt!
Det känns också kul när Linda säger så positiva saker om honom och om oss som ekipage. Hon tycker att det är skönt att se att han inte alls är lita stressad och han har reagerat bra på träningarna och gjort så mycket framsteg. Han är ju mycket lättare att jobba med nu än var han var tidigare och jag kände även att arbetet hade gått egenom från marken. När jag tog i tygeln när jag gick på marken lyssnade han och tog åt sig.
Min lilla superhäst! ♥
Det känns så skönt att något funkar. Från att stå och hota med att resa sig till att faktiskt kunna slappna av och jobba med mig istället för emot mig. YES! ♥





Min fina lilla plutt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu