Fascinerande!

Hejsan! Angående det som har hänt i Japan nu med tsunami och grejer.

Jag måste bara säga att jag tycker att det är fascinerande. Det är helt sjukt att vatten och annat kan ödelägga ett helt land. Sen är det ju självklart att det är tragiskt.

Likadant är det med tsunamin i Thailand. Jag kan inte låta bli att fascineras av dessa naturkrafter.

Ni kanska tycker jag är helt crazy men jag kan inte låta bli. Det är hemskt men endå fascinerande och det går inte att komma ifrån. Sen att det är massa människor som dör på cupen är fruktansvärt.




Men det coolaste är nog att se dom höga vågorna ute till havs. Man bara ser vita ränder som fort sveper in och ödelägger staden. Bilar som sveps iväg, hus som rasar, männikor som flyr i panik. Tragiskt.

Det enda som egentligen gör detta så fascinerande är att det är naturkrafter. Våran jord gör detta. Plattor som krockar och bildar jordskalv som i sin tur bildar stora jättevågor som sedan dränker allt i sin väg. Helt otroligt vilka krafter som omger oss. Och att det händer just i detta nu. Det kan hända om 5 minuter eller om 1000 år. Ingen vet och det gör det också fascinerande.


Vi kan även ta vulkanutbrottet på Island som exempel. Även det ett väldigt fascinerande naturfenomen men som även där skapade en katastrof. Men att se lavan välla ut ur kratern, den tjocka röken som gjorde allt i sin närhet svart. Jaa det är minst sagt fascinerande samtidigt som det är tragiskt.

Naturkatastrofer att möjliga att morverka och endå så är vi så oförberedda. Jag tror att det endå kan ha varit tsunamilarmet som räddade många i Japan och det ska vi vara tacksamma för.


Detta är ju min åsikt och jag respekterar era åsikter.

Vad tycker ni om naturkatastrofer? Är dom fascinerande eller bara tragiska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu