Dag 2

När och varför jag började rida.

Jag började rida på Hageby Ridklubb när jag var typ 5-5½. Jag kommer ihåg att det började med ridningar när det fanns plats i grupperna, jag hade alltså från början ingen fast dag att rida på, men jag stod på kö. Lycka var när jag fick plats i en nybörjargrupp och fick rida en dag i veckan. När jag blev typ 8 eller nåt så blev jag fadder på den lilla B-ponnyn Rex. Det var ju det bästa som fanns, och då kunde man ju, när mna blev lite duktigare, få rida två gånger i veckan, alltså på skötarridningar! Jag har ridit på Hageby så länge jag kan minas men red tre gånger på NFK bara för att testa.

Jag vet egentligen inte varför jag började rida men jag tror jag blev fast där när jasg var så pass "stor" att jag började rida ponnyridningar. Rida var ju det bästa som fanns så jag antar att mina föräldrar inte hade nåt val än att sätta mig på ridskola. Dom ränkade kanske inte med att jag skulle bli så fast som jag blev, men det är ju det bästa som finns! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu