Tävlingsdag!

Tävlade ju inte själv idag men var funkitionär halva dan. Gick bar för våra Hagebyekipage. Bättre än vad det brukar gå :)
Många duktiga ekipage syntes på banan med även några katastrofdåliga. Till och med att banbyggaren tycker att det är bra att ryttaren tappar spöt. Då ör det katastrof. Några varamligar i ponnyklasserna, men inga i storhästklasserna om jag kommer ihåg rätt. Dte är starkt jobbat!
Några skadade hästar oxå. En tjejs ponny eller häst var halt och en annans var skadad så den kom inte till start. Jag tycker faktiskt synd om dom när dom har kopmmit till en tävling och så blir hästen halt eller annat så man inte kan starta. Det är så himla tråligt! Måste ju bara säga att Skogsslotten ska ju alltid vara värst. Det är alltid nån som skriker så man håller på att skita ner sig. Lite dålig stil är det. Det var ett skogsslotten ekipage som tappade båda stigbyglarna och tränaren ropar åt honom att stoppa i fötterna innan han rider vidare medan pappan å andra sidan skriker åt han att han rider åt fel hålkl och grejer.

Jag kan förstå att man vill att sitt barn ska kunna göra sitt vbästa men att förvirra det är väl inte det bästa sättet. Och bär uingen åker av säga: Hästhjävel! som mamma är väl inte heller så bra stil. Och att som pappa komma och säga: Jaa vi kommer nog lite sent till staretn för att min unge ska hinna rida fram för hästen går innan och blabla, det är inte bra. Man kan inte säga det till en grindvakt som bara gör sitt jobb. Och när man skriker på folk att komma mot en innan sin start typ 20 ggr och man ser att ekipaget står ca 10 meter ifrån en blir man irriterad. Man ropar för att det alltid ska vara 2 st inne på banan men icke. Skit i att komma då!! Jag blir total galen! Likadant när ekipage blir sura för att mna råkar göra fel! Hallå! Förlåt då! Jag är bara mänmniska!
Sen finmns det ju alltid dom som är trevliga! Det gillar vi maaassa!

Men hualiga vad människor kna vara leaka mot sina hästar. Dra dom i munnen, slå dom med spöt, sparka med sporrarna i i magen  på dom. Jag fattar inte att djuren inte ger upp! Jag fattar inte!

Men i alla fall! En bra tävlinbgsdag med uppehåll hela tiden :D Gillaaa!

I morron blir det Stadium Arena och idrottsdag. det ska bli kul. Allt annat utom höjdhoppningen!
FASAAA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu