tjejen med turen, det är jag!

Jag skadar mig alltid! De senaste två åren har jag varit på akuten ÅTTA gånger av olika anledningar! :O Sen har det varit många besök på vårdcentralen och på medicinskt centrum. Men igår åkte jag inte till akuten, ramlade dock med cykeln TVÅ gånger och ramlade av Moddan! :( En lätt vrickning av handen och ett uppskrapat knä var allt jag lyckades åstakomma, när jag ramlade av cykeln -.-

Tänkte förklara hur jag flög av Moddan, i detalj:
Hon var jätte pigg så valde att jogga lite på banan istället för i skogen, rätt val kan jag ju säga! Hon va ganska fin i traven och jobbade på bra, gjorde inte mer än vad jag krävde av henne liksom. Men sen efter en liten skritt paus så börjar helvetet! Jag började galoppera och galopperade väl två varv i paddocken eller nått och då drar hon på med världens jävla bocksprång! Jag flög 2 meter ovanför sadeln och rakt ner igen. Hon gjorde det kanske fyra gånger sen gav jag upp och valde att trava av henne och då kom hon på att min tröja som hängde på staketet var läskig så hon tvär nitade, vände i full galopp och flög upp i luften. Sen lugnade hon säg så fortsatte trava och då smällde det ordentligt, jag har aldrig varit med om att en häst har bockat så sjukt kraftigt så jag flög med hakan först ner i sanden och Moddan blev väl lite chockad så hon ställde sig bredvid mig, väluppfostrad häst som hon är. Satt upp och joggade några varv, MODDAN VAR PIGG!
Ses kanske ikväll!/Michaela
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu