Åsikts inlägg!

Jag lägger ut ett åsiktsinlägg om man ska ha hjälm eller inte.

Hjälmen tycker jag är det viktigaste. Jag skiter i om man har säkerhetsväst eller inte. Men hjälm är bara något man har. Man är bra dum i huvudet om man inte har det.

Våra såkallade förebilder. Jan Brink till expemel. En jätteduktig dressyrryttare men någonstans på vägen är han inte så smart. Han tränar och rider utan hjälm.

När ponnyakuten var där t.ex. red han omkring på Briar i sin paddock utan hjälm. Jag tycker att om man vet att man är en stor förebild och ska filmas i TV, då man vet att små ryttare titta då sätter man på sig en hjälm. Det spelar ingen roll om man inte brukar göra det men säg det till barnens föräldrar när deras barn säger: "Mamma jag tänker inte ha hjälm för Jan Brink har inte det!"
Hästar är levande djur och rätt vad det är så flyger den iväg. Så man kan aldrig vara helt säker.
Hjälmen räddar liv och jag tycker att det är väldigt konstigt om man inte har det.

Hjälm ska man ha och man är bra dum om man inte har det som sagt! Så rid med hjälm för guds skull!



Rid med hjälm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu