17 januari slutmätning

Hellu! Idag slutmätte vi Colleen:) Hon blev 147.9:) Hon var jättespänd innan och då var hon 150-151:P ojoj nära storhäst där. Aja när vi skulle lasta och skulle åka iväg ville hon inte gå in i transporten. Sen efter lite slit gick hon iaf in. Sen fick vi åka bilen i ca 40min. Det första vi ser när vi kommer fram är massa söta fölisar som springer omkring i en hage.

Sen lasta vi ur henne och ställde henne i en jättefin utebox. Dom var jättefina och ljusa.

Efter vi hade slutmätt henne gick jag och Becka och tittade lite på djuren.
Becka och jag skulle gå och titta på några hästar i en hage. Becka skulle gå ner tillhästarna för att komma llite närmre.Det var ganskadjup snö så becka fastnaoch ramlade. Jag stog och garva aslänge:P

Alla hästarna bara stog och titta på henne. Sen var det några typ ankor eller gäss där oxå. Dom var jätteläskiga tyckte både jag och Coll.Usch tänk om dom hade ätit upp oss!! Aja tur att dom inte gorde det.

Dom läskiga små ankgässen låg och typ sov. Helt plötslig började en av ankgässen låta. Sen började typ alla låta. Då gick jag och Becka in:P
Träffade även dom som hade Collan förut. Dom var där och mätte sin ponny. Sen var det dags för an av Elisabeths och Johans hästar att mätas. den ville inte gå in från hagen så jag Becka och några till skule ta in alla hästarna i hagen så den hästen skulle gå in. När vi hade fångat alla hästarna även hästen som inte ville gå in släppte vi dom hästarna som inte skulle mätas. Vi hade lurat ponnyn!

Dom hade även två fina hingstar där. Starrhults Bossanova och Hagens Darcy. Jättefina bägge två.
Darcy
Det var dagen. Fick med massa bilder på finis saker på gården. Det fanns även jättefina hundar där oxå. När Becka skulle gå in i boxen där dom var smet en ut. När jag skulle gå in stanna alla kvar. När jag gick ut stanna alla kvar. När Becka gick ut smet samma hund ut igen:Phaahahahaha
Kramiz
Kommentarer
Postat av: mimmi

mätte ni ner henne ?

2010-01-19 @ 18:20:11
URL: http://mimmiruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu