Helgens naglar

Hellu!


Tänkte blogga lite om helgens naglar vad jag använde för lack och så.







Underlack: H&M Nail Hardener
Överlack: Vinrött metalliclack från The Colour Workshop

Färgen är lite mörkare än på bilden men jag hoppas ni förstår. 
Jag börjar alltid med att ta bort kvarvarande rester av nagellack med ett nagellacksborttagningsmedel från Gunry Rent & Fint. Sen lackar jag med ett nagelstärkande nagellack som underlack. Sen väljer jag överlack. I helgen blev det vinrött. Målar på som vanligt ca 2 lager för att det ska täcka ordentligt. Det är ju självklart beroende på lack och kvalité. Låter torka och sen voilá! Snygga naglar som sen välvårdade ut. I alla fall ett tag.

Ibland om naglarna är riktigt slitna brukar jag fila dom med en vanlig nagelfil från Depend. Även lite på toppen av nageln då mina naglar brukar skiva sig. Vi får se vad det blir för lack till jul men jag skriver även då!


Kramiz

Kommentarer
Postat av: michaela

DU ÄR SÅ VACKER UTAN SPACKEL!

2010-12-20 @ 17:33:13
URL: http://hagebytjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu