Avslutningssminkningen

Hellu!

Tänkte även blogga lite om kvällens sminknig när jag ändå håller på.



Concealer: Från H&M. Täckte faktiskt ganska bra.
Ögonskugga: Vit skimmer skugga från en 4-färgad palette från H&M.
Eyeliner: Svart från Viva La Diva
Kajal: Svart från Loreal Paris
Mascara: Svart från H&M och Supersvart från Maybelline New York.
Läppenna: Röd från The Colour Workshop
Läppstift: Rött från The Colour Workshop

Jag började med att lägga på concealer under ögonen där det bildas mörka ringar. Den täckte bra och var lätt att applicera. Sen la jag på eyelinern. Jag drog ett streck från ögonvrån och ut och avslutade med en liten vinge. Gjorde samma sak på båda ögonen. För att få ögonen ännu lite svartare la jag svart kajal på nedre fransraden innanför fransarna. Sen hade jag på 3 lager mascara. Jag började med Maybelline mascaran och fyllde sedan på med mascaran från H&M. På läpparna hade jag först läppenna frö att motverka att läppstiftet flyter ut och för att markera lite konturer. Men absolut inte för mycket för då ser man bara konstig ut! Sen det röda läppstiftet och voilá! Looken är färdig och den håller hela kvällen!

Kommentarer
Postat av: FRIDUS

OOOH MY GOOOOD! SEXY MAMA!

du låter som en riktig fashionbloggare, fast sötare!

PÖSSPÖSS

2011-01-01 @ 22:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu